Nuffnang

Monday, December 30, 2013

Pesanan Dato' Dr. Hj.Fadzilah Kamsah pasanglah niat sebelum bekerja setiap hari

Just perkongsian ilmu dengan apa yang disampaikan dengan Dato' Dr.Hj.Fadzilah Kamsah yang baik kita amalkan sebelum melangkah keluar rumah...kan...selalu tu memang pasang niat nak bekerja sebagai ibadah dan sumber mencari rezeki.....bila ada selitan dan bagaimana untuk kita meraih pahala sepanjang seharian bekerja maka haruslah kita take note kannnn....insya allah...yang baik itu datangnya dari Allah dan yang jahat tu dari manusia itu sendiri.....Just muhasabah diri sendiri dan audit mana-mana yang kurang kann..ada hari ni dan esok lagi kita berada dalam tahun 2013 ni....check it out......:)

Ni la saya ambil dari fb Dato' Dr.Hj Fadzilah Kamsah....

As salamu'alaikum shbt yg mulia. Allah berikan ganjaran kpd setiap amalan kita berdasarkan kpd niat kita. Menurut guru saya, org yg tak pasang niat bila pergi kerja, akhir bulan akan dpt gaji & akhir thn mungkin dpt bonus. Tapi mrk tak dpt pahala! 

Justeru, pastikan kita pasang niat2 yg murni bila nak pergi kerja. 

Sbg perkongsian, antara niat saya bila nak pergi kerja setiap hari: 

1. Nak cari rezki yg halal, 
2. Nak cari ilmu yg berguna utk di fahami, di hayati, di amalkan, di sampaikan & mendoakan guru2 kita, 
3. Nak kongsi ilmu dgn semua yg mahukan ilmu,
 4. Nak senyum kpd semua org yg di temui,
 5. Nak beri salam kpd semua org yg di temui, 
6. Nak buang dosa dgn kerja kuat. Bila penat waktu ptg, maka kepenatan kita akan hapuskan semua dosa kecil (maksud Hadis), 
7. Nak Allah sembuhkan penyakit-- bila dosa terampun, maka Allah akan sembuhkan penyakit!
 8. Nak cari kawan baru, 
9. Nak jumpa kawan lama, 
10. Nak rangsang orang lain berubah, 
11. Nak jadikan hari ini lebih baik daripada semalam. 

Bila kita pasang berberapa niat yg murni, Allah akan berikan pahala atas setiap niat, berikan ilham utk jayakan niat & beri kekuatan & semangat. Moga kita sentiasa pasang niat murni setiap kali nak pergi kerja & Allah rahmati kita semua. Aameen, wassalam.

Kalau sesiapa yang belum add / like fanpage Dato Dr.Hj.Fadzilah Kamsah...boleh baca update status beliau disini yerr....
Klik Sini untuk Pautan Di atas 

No comments: